سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 436401
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
شنبه 95 خرداد 29 :: 11:49 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز یک جنگ تمام عیار در حوزه سایبری علیه ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی ایران توسط دشمنان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، محمد پای‌ بست روز شنبه در همایش طرح مودت در بخش کاکی شهرستان دشتی افزود: فضای مجازی مانند جاده‌ای با پیچ‌ و خم‌های فراوان و خطرناک است که برای استفاده صحیح کودکان، نوجوانان و جوانان باید آن را اصلاح ومدیریت کرد.
وی افزود: فضای مجازی اگر درست مدیریت شود وجوانان با خطرات ان اشنا شوند یک فرصت است اما اگر به همین صورت فعلی که دارای پیچ و خم های فراوان و خطرناکی است، باشد یک تهدید جدی برای جوانان ما خواهدبود
پای بست فضای مجازی را به یک چاقویی تشبیه کرد که هم می‌شود از آن‌ یک انسان را به قتل رساند و هم می شود یک انسان را در اتاق عمل نجات داد.
وی به گروه های اجتماعی در فضای مجازی مانند واتس آپ، اینستاگرام، تلگرام، تانگو، بی تاک اشاره کرد و افزود: این شبکه‌ها ضد اجتماعی هستند و ما را از شبکه‌های اجتماعی واقعی و حقیقی مثل مسجد، مدرسه، خانواده و اقوام دو ر می کنند.
پای بست افزود: میانگین نمره دانش اموزان ما به شدت پائین امده به طوریکه در سال تحصیلی گذشته از 12 میلیون دانش‌آموز کشور بیش از یک ‌میلیون و 375 هزار نفردر آزمون هماهنگ کشوری شرکت کردند ودر امتحانات نهایی بیش 80 درصد از این دانش‌آموزان با میانگین نمره 12 قبول شدند.
وی اظهارکرد: به علت گسترش شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و بازی های رایانه ای توسط دانش اموزان متاسفانه این میانگین نمره سراسری بدست امده که خود یک فاجعه علمی برای کشور است.
پای بست به هزینه های بازی‌های رایانه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای بیش از پنج میلیون و500 هزار کاربر فعال در بین جوانان و نوجونان دارد و در هر روز حداقل سه ساعت وقت صرف می کنند و روزانه بالغ بر 50 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کنند.
وی تاکیدکرد: متاسفانه امار معتادان به بازی های رایانه ای از آمار معتادان به مواد مخدر که حدود چهار میلیون نفر است به مراتب بیشتر است واین یک زنگ خطر جدی برای جوانان کشور است.
پای بست به اسیب های دیگر عدم استفاده صحیح از فضای مجازی در زمینه بالا رفت امار طلاق و خودکشی جوانان در جامعه اشاره کرد و خواستار هوشیاری و حفظ حریم خصوصی خانواده ها و توجه بیشتر مسئولان فرهنگی، اجتماعی برای برنامه ریزی صحیح و خوب استفاده از فضای مجازی و بازی های رایانه ای برای سنین کودکی تا جوانی در جامعه شد.
شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب